Vespo BV
Vespo BV is een groothandel en textiel-expert en levert diverse textielproducten binnen het huishoudtextiel. Vespo is En daarnaast gespecialiseerd in bedrijfskleding. Ze hebben een internationaal netwerk van leveranciers en verkopen hun producten wereldwijd. Een van de belangrijkste verkoopplatforms voor Vespo is hierbij het Duitse postorderbedrijf OTTO.
Groeiambitie op e-commerce platformen
“Het distributieproces en de (fysieke) retail zijn aan het veranderen. Daarbij komt ook dat e-commerce enorm snel groeit. En we streven ernaar om actief te zijn op de platformen waar de consument zich ook bevindt,” vertelt Hans van den Broek, Manager Business Systems bjj Vespo.Vespo ziet het belang van meegroeien met e-commerce en heeft een sterke groeiambitie op het gebied van e-commerce.
Koppelingen voor het digitaal verwerken van orders
Vespo streeft ernaar om zoveel mogelijk te digitaliseren, en op dit moment lukt het om ruim 90% van alle verkooporders digitaal te ontvangen en verwerken. Om deze digitalisering een vervolg te geven, gingen zij op zoek naar een integratiespecialist voor de integraties (het bouwen van koppelingen) met OTTO en kozen daarbij voor Copernicus.
Een partner die meedenkt, proactief handelt en afspraken nakomt
“We zijn bij Copernicus terecht gekomen via een gezamenlijke partner. Na inhoudelijke gesprekken kreeg ik een goed beeld van het bedrijf en de mogelijkheden. Het voordeel van Copernicus is dat zij alle bestanden in elk gewenst formaat kunnen omzetten, zodat wij deze rechtstreeks in ons ERP systeem kunnen verwerken. Nu hoeven we zelf niet de koppelingen te beheren.”
Naast deze voordelen bleek ook dat de samenwerking tussen beide partijen goed verliep. “Het is prettig om een partner te hebben die afspraken nakomt, proactief handelt en meedenkt in het realiseren van de juiste oplossing.”

Niklas faciliteert koppelingen met verschillende platformen
Naast de directe integratie met Otto heeft Copernicus inmiddels ook de integratie gemaakt tussen Vespo en het platform Channelengine. “Channelengine is een integratiepartij waar je meerdere platformen op kan aansluiten en bedienen, zoals Bol.com, Amazon en Real. Aangezien een directe koppeling tussen Vespo en Channelengine niet mogelijk was, heeft Copernicus deze oplossing met Niklas gefaciliteerd.”