Deel 3/3: Score koppelt Centric met MailPlus

In een driedelige serie vertellen wij welke oplossingen wij voor Score hebben gerealiseerd – deel 3.

In het vorige deel van deze serie las u over hoe wij de overstap van Score naar Magento 2 ondersteunden op het gebied van het verwerken van retouren. Heeft u het eerste deel gemist? Lees dan alsnog hoe wij dedicated EDI voor onze klant hebben opgezet.

‘Best of breed’ systeem landschap

Score hanteert een ‘Best of breed’ systeem landschap. Naast PFA gebruikt Score Centric CRM als kassa- en loyaltysysteem, Magento als webshop en MailPlus voor het versturen van nieuwsbrieven naar hiervoor aangemelde klanten. Al deze systemen zijn met elkaar gekoppeld om ervoor te zorgen dat klantinformatie in ieder systeem gelijk is. Dit maakt het eenvoudig om contact met klanten te onderhouden.

Interne uitwisseling klantgegevens

Score membershipAanmelden voor het Centric loyalty programma en de Score Connect Card kan in de winkel. Winkelmedewerkers zetten via het kassasysteem klantgegevens, waaronder het e-mailadres van de klant, in het systeem. Alle gegevens van de klanten die het loyalty programma volgen staan geregistreerd in Centric. Als online klant bouw je ook loyalty punten op. Het online account kan, ook door de klant zelf, gekoppeld worden met de klantenkaart. Omdat een klant in meerdere systemen kan bestaan, is het belangrijk dat de gegevens overal hetzelfde zijn.

Niklas vraagt bij MailPlus alle wijzigingen op en vergelijkt deze met de gegevens die in Centric staan. Een wijziging van het e-mailadres in MailPlus wordt zo automatisch aangepast in Centric. Hierin is MailPlus leidend. Ook verwerken wij de in- en uitschrijvingen voor de nieuwsbrieven die Score verstuurt.

Efficiëntie voorop

Copernicus zorgt voor een naadloze koppeling tussen systemen zodat klantgegevens overal altijd up-to-date zijn. Wilt u ook uw huidige systemen efficiënter met elkaar laten werken? Neem nu vrijblijvend contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden. We zijn u graag van dienst!