Deel 2/3: Score stapt over naar Magento 2

In een driedelige serie vertellen wij welke oplossingen wij voor Score hebben gerealiseerd – deel 2.

Score Magento backendMagento is een e-commerce platform dat gebruikt wordt om een webshop mee te bouwen. Ook Score koos voor Magento om hun online verkoopkanaal mee vorm te geven. Ingestapt in de eerste versie van dit platform, is inmiddels Magento 2 ontwikkeld. Omdat de support op Magento 1 ten einde loopt, stond Score voor een keuze: overstappen naar Magento 2 of kiezen voor een ander e-commerce platform. De keuze viel op de nieuwe versie van Magento. Copernicus bood ondersteuning om deze migratie soepel te laten verlopen.

Overstap naar Magento 2: retouren verwerken

De techniek waarop de nieuwe versie van Magento 2 gebouwd is, verschilt enorm van de huidige Magento 1 webshop. Dit zien we dan ook als twee verschillende systemen die op eigen wijze taken verwerken. Zo ook het verwerken van retouren. Retourneren van orders die geplaatst zijn in de oude webshop, kan tot drie maanden na ontvangst van de artikelen. Score overbrugt deze tijdelijke situatie rond de migratie van Magento 1 naar 2 door het inzetten van Niklas ter ondersteuning van de retourafhandeling door het juiste Magento systeem.
Zonder Niklas zouden alle winkels retouren vanuit de oude webshop naar het centrale magazijn moeten sturen waar deze op een handmatige manier verwerkt moeten worden. Dit kost meer tijd en klanten moeten dan ook langer op hun geld wachten.

Ontvangen retouren

Een retour komt binnen op twee manieren. Als een klant een artikel in de winkel retourneert, dan scant de medewerker de retourbon. Via het Centric kassasysteem krijgt Niklas de retourinformatie binnen en bepaalt of dit een bestelling vanuit de oude of nieuwe webshop betreft.

Een tweede optie is dat de klant artikelen terugstuurt via een DHL of Kiala punt. De retourbon voegt de klant toe, zodat deze bij ontvangst van het pakket kan worden gescand. De gescande retourinformatie komt vervolgens rechtstreeks PFA binnen. PFA stuurt vervolgens bericht via Niklas naar Magento of Magento 2. Op basis van het ordernummer controleert Niklas of een order in de oude of nieuwe webshop is geplaatst. Vervolgens stuurt het integratieplatform de retouraanvraag naar het juiste Magento systeem voor verdere afhandeling.
Score - flow verwerken retouren

Soepel overstappen naar Magento 2

In de overgangsperiode van oude naar nieuwe Magento webshop, levert het automatisch doorsturen van retouren naar de juiste webshop veel tijdswinst op. Niet alleen verwerkt Score retouren sneller, ook zorgt dit ervoor dat klanten hun geld op tijd terugkrijgen.

Wilt u ook met uw webshop eenvoudig overstappen naar Magento 2? Wij zorgen graag voor een soepele overgang zodat u snel aan de slag kunt gaan met uw nieuwe webshop omgeving. Ook voor het koppelen van uw webshop met uw interne applicaties zijn wij u graag van dienst. Neem nu vrijblijvend contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden. Of bel ons gelijk: +31 (0)23 565 6060.