Coram richt zich op de sanitaire markt in Europa. Ze ontwerpen, creëren en verkopen badkameraccessoires en doucheruimtes. Coram heeft vestigingen in Nederland, België, Verenigd Koninkrijk, Polen en Noorwegen en exporteert wereldwijd naar meer dan 50 landen. Via verschillende verkoopkanalen verkopen ze de merken Tiger, Sealskin, Geesa, Esbada, Impey en Coram Showers.
Voor de drie merken, Sealskin, Tiger en Geesa bedienen ze zowel B2B- als B2C klanten. Ze zijn hiermee actief binnen de DIY-markt, e-commerce, groothandels, sanitairwinkels en de projectmarkt.
Medio april 2024 verzendt Coram vanuit hun distributiecentrum in Pelt alle badkamerartikelen. De meeste goederen worden verzonden naar bouwmarkten. Ook gaan veel zendingen naar de fulfilment centers van bol.com en Amazon omdat Coram op deze webshops producten verkoopt. De accessoires en cabines voor Sealskin en Tiger worden veelal in China ingekocht bij leveranciers. Voor Geesa worden de onderdelen vanuit China in België geleverd waar het tot één eindproduct wordt geassembleerd.
Infor ERP en WMS
Coram maakt gebruik van Infor LN als ERP-systeem en de WMS-module van Infor. Hierdoor hebben zij beide aspecten overzichtelijk in één overkoepelend systeem. Vanuit Infor LN worden orders die rechtstreeks naar de leverancier kunnen, automatisch gemaild. Zodra een inkooporder wordt aangemaakt in Infor LN, zet het systeem de gegevens van die order automatisch om in het vereiste EDI-formaat en verzendt het vervolgens elektronisch naar de juiste leverancier via e-mail. Orders die niet rechtstreeks kunnen, worden handmatig geprint en gemaild naar leveranciers.
Er is een koppeling gemaakt tussen het WMS van Infor en vervoerders van de zendingen. Voorheen werd al dit werk, zoals het vullen van portals en aanmeldingen verwerken, handmatig gedaan. Door de hoeveelheid handmatig werk is er besloten om de koppeling met vervoerder UPS als eerste te realiseren. In de koppeling zijn drie datastromen opgezet: transportopdrachten, labels en status updates.
Koppeling met vervoerders
Antaras is een officiële partner van Infor. Hun kerntaak is het optimaliseren, implementeren en migreren van de Infor software voor klanten die Infor Cloud, Infor LN, Baan V of Baan IV gebruiken.
Antaras is ook de implementatiepartner van Coram en Antaras heeft ervoor gezorgd dat de juiste data vanuit Infor WMS beschikbaar werd gesteld. Vervolgens is Copernicus aan de slag gegaan met de integratie. De koppeling is in een maand gebouwd en geïmplementeerd op het Managed EDI platform van Copernicus, waarbij Copernicus de hosting doet en dit beheert.
Antaras
Voordelen
– De koppeling zorgt ervoor dat de transportorder direct is aangemeld bij UPS en dat er een label terugkomt. Dit geautomatiseerd proces zorgt voor minder handmatig werk.
– Fouten worden direct opgepakt. Als er een verkeerde waarde in een label staat, stuurt UPS nu direct een foutmelding terug waardoor het aangepast kan worden. Hierdoor worden fouten in zendingen direct kenbaar en opgelost.
Meerdere koppelingen
Daarnaast is er de wens om vervoerders Sanders|Fritom en Schenker te koppelen, zodat
het verzendproces met deze vervoerders ook wordt geautomatiseerd. Deze koppeling omvat
twee datastromen: transportopdrachten en status updates. Als eerste zal de koppeling met
Sanders|Fritom en Schenker worden opgezet. Daarna zullen vervoerders als DHB en Link
ook worden aangesloten.
Er is voor Copernicus gekozen omdat Copernicus al meerdere koppelingen voor Coram heeft gerealiseerd. Er is een prettige samenwerking doordat er korte lijntjes zijn met de integratiespecialisten. Hierdoor worden zaken snel opgepakt.
Waarom Copernicus?
De samenwerking met Copernicus ervaar ik als zeer prettig. Copernicus denkt écht met ons mee!
Michel Geers – technical lead bij Coram
Meer weten over onze producten en oplossingen?
Ons team van experts staat klaar om je te adviseren én mee te denken over wat het beste past bij jouw organisatie.
Mail je liever, geen probleem. Vul ons contactformulier in en we nemen snel contact met je op.