Managed EDI

Electronic Data Interchange. De uitwisseling van gestructureerde gegevens, volgens afgesproken formaten, tussen computersystemen zonder menselijke tussenkomst. Het is de basis voor succesvol ondernemen. Dit is precies de reden dat uw handelspartners elektronisch zaken met u willen doen. Niet verwonderlijk, omdat beide partijen zo efficiënter werken, de kans op fouten afneemt en er veel minder papierwerk aan te pas komt.

Voor veel organisaties is EDI essentieel om hun processen soepel te laten verlopen en vaak zullen deze organisaties enige druk uitoefenen op hun klanten en toeleveranciers om ook met EDI te gaan werken. Veel bedrijven hebben echter onvoldoende technische kennis en expertise om EDI succesvol toe te passen binnen de eigen organisatie, of hebben simpelweg onvoldoende resources beschikbaar om EDI op te zetten, te beheren en nieuwe handelspartners aan te sluiten.

EDI as a Service


Onze Managed EDI service is zeer geschikt voor organisaties die Electronic Data Interchange willen toepassen, maar dit niet beschouwen als hun kerncompetentie en dit daarom liever ‘als een service’ willen afnemen. Door uw EDI op deze manier te outsourcen naar Copernicus wordt u volledig ontzorgd en kunnen uw resources zich concentreren op de core business.

Onze focus ligt altijd op het ontwerpen en leveren van integratie oplossingen die de diverse bedrijfsprocessen zo efficiënt mogelijk doen verlopen. Wij bedenken flexibele en schaalbare oplossingen die meegroeien met uw veranderende operationele en commerciële omgeving.

Key Features van Managed EDI


  • Alle berichtformaten en communicatieprotocollen
  • Any-to-any mapping
  • Real time monitoring van de datastromen
  • Rapportage
  • Helpdesk ondersteuning
  • Veilige en stabiele infrastructuur

Voordelen van Managed EDI


  • Geen investering in hardware en software
  • Wordt aangeboden in abonnementsvorm
  • Geschikt voor alle bedrijfssectoren, ongeacht de grootte van de organisatie
  • Naadloze aansluiting op uw business partners
  • Koppel met handelspartners zonder EDI mogelijkheid middels PDF Formulieren

Deze klanten gingen u voor:


OTX Connecting Continents
Cotap
Winkelstraat.nl
GMP+ international
The VITA Group
Optimal
Rijksuniversiteit Groningen
Certwell
Teeez Costmetics
UV-Fashions
R.M.I. Global Logistic Services
Transcargo
Europakket
Janssen Distribution Services
Schavemaker Transport

Het integratietraject


Analyse

We beginnen altijd met het in kaart brengen van de informatiestromen door te analyseren met welke (externe) systemen en/of handelspartners gekoppeld moet worden, waarbij ook wordt gekeken door welke berichten deze informatiestromen ondersteund worden. Verder zullen we kijken in hoeverre de betrokken systemen toegankelijk zijn om mee te kunnen koppelen.

Offerte

Na het afronden van de analyse bieden we de offerte aan. Hierin is duidelijk opgenomen welke koppelingen ontwikkeld gaan worden, welke kosten hiermee gepaard gaan en de kosten voor het gebruik van het Managed EDI platform. Uiteraard wordt hierin ook opgenomen welke onderdelen wanneer worden opgeleverd.

Ontwikkeling

In deze fase worden de koppelingen (mappings) ontwikkeld. Een mapping is een stukje software dat een inkomend bericht of bestand inleest en dit transformeert naar het gewenste output formaat. In dit proces wordt meestal ook dataconversie en dataverrijking uitgevoerd waarmee het mogelijk is om bedrijfsspecifieke logica toe te passen in de output.

Implementatie

Nadat de mappings gebouwd zijn gaan we de informatiestromen opzetten op ons platform. Dit betekent dat we de datacommunicatie gaan inregelen, scheduling gaan opzetten en de mappings gaan ‘deployen’ op het platform. Dit doen we natuurlijk eerst op de test-omgeging voordat we live gaan op de productie omgeving.

Case: Managed EDI voor Schavemaker


Schavemaker Logistics & Transport biedt een breed aanbod aan vervoersdiensten zoals staalvervoer, luchtvracht en groupage zendingen in de Benelux, Centraal- en Zuid-Europa, Groot Brittannië en Ierland.

Om efficiëntievoordelen te behalen en de klanttevredenheid te verhogen heeft Schavemaker Logistics & Transport besloten Electronic Data Interchange te gaan toepassen met haar klanten. Omdat Schavemaker zelf geen ervaring heeft met EDI is er gekozen voor het uitbesteden van dit proces. Bijkomend voordeel is dat hierdoor niet geïnvesteerd hoeft te worden in dure hardware en software licenties en dat er ook geen investering nodig is voor het opleiden van uw personeel.

» Lees de volledige case

Managed EDI voor Schavemaker

EDI Outsourcing


Copernicus levert al meer dan 15 jaar toonaangevende integratie oplossingen op maat gemaakt voor de specifieke behoeften van uw organisatie. In die tijd hebben we een scala aan organisaties geholpen om hun systemen en bedrijfsprocessen naadloos te integreren met hun diverse handelspartners. Of u nu een grote of kleine onderneming bent, met onze Managed EDI dienst ontzorgen we u volledig op het gebied van EDI.

Onze klanten profiteren van sterkere relaties met hun handelspartners, meer controle over hun verschillende bedrijfsprocessen en een hogere mate aan productiviteit. Door uw EDI systemen uit te besteden aan Copernicus, garandeert u een mate aan support en expertise die moeilijk is te evenaren door een in-house team. Hierbij kunt u denken aan het afstemmen van specificaties met uw handelspartners en applicatieleveranciers, het ontwikkelen en implementeren van mappings (datakoppelingen), tot het monitoren van de datastromen.

Contact


 
Wilt u meer informatie over wat Copernicus voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier of bel ons op +31 (0)235 656 060 voor een afspraak op ons kantoor in hartje Hoofddorp.