Vespo

Textiel is de passie die diep in de vezels van Vespo zit. Als expert in textiel opereren ze op twee markten: Home Textiles en Workwear. Gevestigd in Eindhoven en met een geschiedenis van ruim 60 jaar, is Vespo een familiebedrijf dat uitblinkt in het leveren van uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aan afnemers in heel Europa. (o.a. door distributie via Action).

Vespo biedt ontzorging en persoonlijke service met diverse concepten zoals private label woontextiel en custom choice werkkledij, inclusief sterke merken zoals Walra en Santino. Vespo hecht ook veel belang aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, met verbeteringen in werkomstandigheden en duurzaamheid. Ze fungeren als de verbindende vezel tussen leveranciers en klanten wereldwijd.

Internationale data

Vespo werkt intensief samen met een breed netwerk van inkoopkantoren en leveranciers in belangrijke productielanden zoals Pakistan, India, Turkije, Egypte, Portugal, Bangladesh en China. Omdat de communicatie via e-mail soms wat uitdagend was en de handmatige verwerking van bestellingen problemen veroorzaakte, was er interesse in de implementatie van een inkoopsysteem. Het doel was om het inkoopproces zo veel mogelijk te automatiseren, wat moet leiden tot minder fouten, een efficiëntere administratie en een verbeterde beschikbaarheid van informatie.

Vespo maakt gebruik van het Supply Chain platform van Tradecloud. Met Tradecloud kun je de inkooporders bewaken, leveringen plannen, communiceren met je leveranciers en real time KPI’s inzien in één oplossing. Mocht een leverancier niet aangesloten zijn bij Tradecloud kan deze ook gebruikmaken van het portal of hun eigen ERP-systeem integreren. Een perfecte uitkomst voor Vespo!

Automati­seren van inkoopproces

Om de koppeling te maken tussen het Navision ERP-systeem en het Tradecloud platform, is Vespo bij Copernicus terechtgekomen. Er is voor Copernicus gekozen, omdat Vespo en Copernicus in het verleden al meerdere koppelprojecten hebben uitgevoerd. Hierdoor was er vertrouwen namens Vespo om de koppeling met Tradecloud tot stand te brengen. Na overleg met Copernicus, bleek de gewenste koppeling realiseerbaar en is Copernicus aan de slag gegaan.

Automati­seren van inkoopproces

Door de connectie tussen ons ERP-systeem en Tradecloud hebben we de communicatie met onze leveranciers grotendeels geautomatiseerd, waardoor de leverbetrouwbaarheid is toegenomen, hebben we een kostenbesparing in administratie gerealiseerd en kunnen we ons concentreren op verdere groei!

Hans van den Broek – Manager Business Systems & Data bij Vespo

Copernicus heeft de integratie tussen het ERP-systeem van Vespo en TradeCloud in twee fasen voltooid. In de eerste fase is er een koppeling tot stand gebracht waarbij inkooporders in Navision worden voorbereid en omgezet naar het bestandsformaat van Tradecloud, zodat de leverancier de juiste informatie ontvangt. Na controle en bevestiging vanuit de leverancier, wordt een orderbevestiging teruggestuurd naar het ERP-systeem.

In de tweede fase is de koppeling uitgebreid met extra datastromen, waardoor zowel Vespo als de leverancier documentatie kunnen meesturen. Dit omvat bijvoorbeeld informatie over afmetingen, specificaties en douanedocumenten. Bovendien zijn er verzendstromen opgezet, waarbij digitale informatie over de zendingen kan worden gedeeld tussen Vespo en de leverancier.

Integratie ERP-systeem in twee fasen voltooid

Meer weten over onze producten en oplossingen?

Ons team van experts staat klaar om je te adviseren én mee te denken over wat het beste past bij jouw organisatie.

Mail je liever, geen probleem. Vul ons contactformulier in en we nemen snel contact met je op.